Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

Στασου ενα λεπτο...
Κοιτα βαθια μεσα σου, πολυ βαθια... Καπου εκει κατω κοιμαται η καλοσυνη σου, αυτη που σου χαριστηκε ηδη απο την πρωτη σου πνοη η ισως και ακομα πιο πριν, οταν η ψυχη σου ακομα ταξιδευε αναμεσα σε ουρανο και γη...
Σκεφτομαι πολυ τελευταια. Κι οσο σκεφτομαι ποναω. Γιατι βλεπω γυρω μου κακια, μισος, ανθρωπους μικροπρεπεις... Γιατι ολο και περισσοτερο συνειδητοποιω πως ολες οι διαμαρτυριες μας, ολες οι προσπαθειες για αλλαγη δεν εχουν κανενα απολυτως νοημα, οσο δεν αλλαζει η νοοτροπια μας, οσο συνεχιζουμε να απαρνουμαστε την ανθρωπια μας, οσο απομακρυνομαστε απο την ιδια μας τη φυση...
Η καλοσυνη δεν ειναι μορφη διαμαρτυριας. Πως αλλωστε να εισαι καλος με ανθρωπους ανανδρους, που λεηλατουν, βιαζουν, σκοτωνουν ο,τι ομορφο υπαρχει στον κοσμο; Η καλοσυνη ειναι σταση ζωης. Ειναι ανακαλυψη και αποκαλυψη μαζι. Γιατι η καλοσυνη βρισκει παντα τον τροπο και ανταμειβεται, επιστρεφει στο μερος απο οπου ξεκινησε, αρκει αυτο το μερος να ειναι καπου στο κεντρο της καρδιας.
Κοιτα βαθια μεσα σου λοιπον...
Ποσο δυσκολο ειναι στ΄αληθεια; Φαντασου μια στιγμη εναν κοσμο που ο καθενας θα καλλιεργησει μεσα του την καλοσυνη. Ο καθε ενας ξεχωριστα, ποσες χιλιαδες μαζι θα γινουν;
Ξερω, σου ακουγεται ρομαντικο, ονειροπολο, ισως και ουτοπικο.
Εγω ομως, ενα πραγμα ξερω. Καθε φορα που θυμωσα, οργιστηκα, μαλωσα, πικρανα, ειπα ασχημα λογια, τρελαθηκα και ξεφυγα, αφησα και μια ανοικτη πληγη μεσα μου. Πληγη γεματη ενοχες, γεματη οργη και γεματη φοβο.
Καθε φορα που ανοιξα την καρδια μου κι εβαλα μεσα τη ζεστασια, ειτε για δικους μου ανθρωπους ειτε για εντελως αγνωστους, με ενα σ'αγαπω η με μια ομορφη πραξη, η ψυχη μου ενιωσε τετοια αγαλλιαση και πληροτητα που μονο η αγκαλια της οικογενειας μου του παιδιου μου μπορει να συγκριθει!
Η καλοσυνη ειναι απο μονη της μια επανασταση. Ισως η μεγαλυτερη επανασταση, γιατι απαιτει θυσιες, προϋποθετει τη θεληση να αλλαξουμε, χρειαζεται αυτοσυγκρατηση, συνεση, ψυχραιμια και μια καρδια με βαθος, με αγαπη, που δεν φοβαται να δωσει χωρις να παρει, να νιωσει κι ας πονεσει.

Ολες οι παραπανω σκεψεις μου γεννηθηκαν με αφορμη δυο βιντεο που ειδα στο χαμομηλακι.





Κι επειτα, απο λινκ σε λινκ βρεθηκα εδω. Κι ειπα να μια ωραια ιδεα! Να ενας σκοπος που αξιζει να συμμετεχω!

 http://www.indiegogo.com/projects/life-vest-inside-join-the-kindness-revolution

Θυμηθηκα και κατι που ειχα γραψει πολυ παλια, μια ακομα ονειροπολα ουτοπικη ιδεα που πολυ θα ηθελα να καναμε μαζι πραξη. Ο καθενας μας και ολοι μαζι.

http://butterfly-butterflysworld.blogspot.gr/2008/01/blog-post_09.html

 Και ξερω οτι μπορουμε. Το βλεπω σε καθε γλυκεια κουβεντα, σε καθε ομορφη σκεψη που εισπραττω, το νιωθω σε καθε πρωτοβουλια οπως της Αγριμιως η των Ελληνιδων μπλογκερ η του καθε απλου συνανθρωπου μου.
Θελω να βγω απο τη μιζερια. Απο το σοκ που καθε φορα μου προκαλει η κακια, η ελλειψη ανθρωπιας, η ελλειψη παιδειας. Ναι, ακομα -ΕΥΤΥΧΩΣ- σοκαρομαι... Ειμαι σιγουρη οτι κι εσυ αυτο θελεις...

Σε προσκαλω να γινουμε μαζι Επαναστατες της Καλοσυνης!

Πεταλουδισια φιλια!

26 σχόλια:

  1. Καμία αντίρρηση να γίνουμε επαναστάτες της καλοσύνης
    αλλά θέλω να με διαβεβαιώσεις
    πως θα γίνουν κι οι άλλοι.
    Όλα μου τα χρόνια εγώ νόμιζα ότι
    κάνω επανάσταση καλοσύνης
    και οι άλλοι ότι είμαι αδύναμη
    εύκολη, βολική, διαχειρίσιμη...
    Και το έφαγα το μεγάλο χαστούκι!!!!
    κι ακόμη πονάω.
    Έκτοτε είπα πως κακό δεν πρόκειται να κάνω, όταν μπορώ θα κάνω καλό
    αλλά χρειάζεται με τη στάση μας να διεκδικήσουμε το δίκιο μας και να πάψουμε να είμαστε πάντα "εκεί", πάντα "διαθέσιμοι", πάντα "βολικοί".
    Φοβάμαι πως σου χαλάω την έξαρση της καλοσύνης που σε διακατέχει αλλά φοβάμαι μην πληγωθείς κι εσύ και κοιτάζω να σε προστατέψω αν μπορώ να σε πείσω για ότι λέω.
    Τηνν καλή καρδιά μας την ανοίγουμε
    επιλεκτικά....


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @φλωρα
    Καλοσυνη με τη βαθια της εννοια...
    Καλοσυνη εκ βαθους καρδιας...
    Οχι καλοσυνη σε σημειο εκμεταλλευσης...
    Αν και ακομα και αυτο, αν το κανεις συνειδητα, μονο καλο θα σου φερει...
    (πχ μια γιαγια εδω κοντα που δουλευω, που ολοι της ζητανε χρηματα, εκεινη δινει παντα και ξερει οτι δεν τα εχουν ολοι αναγκη, αλλα λεει "το ξερω, αλλα δεν πειραζει, εμενα ο Θεος μου τα δινει απο αλλου")
    Σε ευχαριστω για τη γλυκεια σου προστατευτικοτητα.
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγκινητικό και αιχμηρό ταυτόχρονα το κείμενό σου,καθηλώνει..τα video τα είχα δεί-μου τα έδειξε ο γιός μου πριν μερικές μέρες-.ομως καλά κάνεις και μάχεσαι γιατί και εμένα η ανησυχία μου είναι πως θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι..Η Φλώρα δεν έχει άδικο..προσπαθεί να σε προστατέψει..χαστούκια τρώμε αν προσπαθούμε και δίνουμε τη μάχη μας..αυτός που επαναπαύεται και είναι στον καναπέ του γιατί να χτυπηθεί?και απο ποιούς?στον καναπέ του δεν τον βλέπει κανένας..εγώ θα συνεχίσω κι ας τα φαω στη μούρη.είναι δύσκολοι οι καιροί..αν τα παρατήσουμε όλοι και σκύψουμε το κεφάλι στην αδικία στην αθλιότητα την μιζέρια και κάνουμε ότι δεν βλέπουμε τίποτα, τότε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.συνέχισε έτσι!δυνατή και με ψυχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το πρώτο βίντεο το είχα ξαναδεί. Με το δεύτερο έκανα ακριβώς ότι και με το πρώτο. Μούσκεψα!
    Μακάρι να υπήρχε παντού το καλό. Ποιος δεν θα το ήθελε; Αν εξαιρέσεις βέβαια μερικά ανθρωπόμορφα ζώα που λέγαμε προχτές.
    Προσωπικά είμαι καλός με τους καλούς. Με τα χρόνια απέκτησα τη δυνατότητα να τους διακρίνω. Με τους άλλους δεν έχω και δεν θέλω να αποκτήσω σχέσεις.

    ΥΓ: Θα συμφωνήσω με τη Φλώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επανάσταση της καλοσύνης ή επιστροφή στα αυτονόητα;Εννοώ πως ο άνθρωπος από τη φύση του έχει το καλό μέσα του.Το κακό διαμορφώνεται και αναπτύσσεται.Δηλαδή έπεται..
    Καλό βράδυ σου εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η κακια και το μισος..Ειναι τα οπλα του αμορφωτου βλακα...
    Ετσι μονο κερδιζει...
    Τωρα βεβαια..Και η Φλωρα εχει δικιο...Ομως...
    Περιορισμοι στην καλοσυνη δεν μπαινουνε...
    ΚΟΙΤΑ..Ο Ναζωραιος μπηκε θαρρετα στο σπιτι του Τελωνη...
    Κι οταν ο Πετρος τον εμποδισε...
    Εκεινος του ειπε..Οτι.."ηρθε"
    [Με την εννοια του υπαρχει]
    Για Τελωνηδες..Και οχι για Πετρους...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατά ένα τρόπο συμφωνώ με όλους τους παραπάνω λίγο έως πολύ..
    Η επανάσταση της καλοσύνης!; Ο τίτλος από μόνος του είναι μαγικός! Μου αρέσει ο τρόπος που τοποθετείσαι και η καλή προαίρεση που εκπέμπεται, Πεταλούδα μου..
    Περιττό να πω πως συγκινήθηκα βαθύτατα με το πρώτο βίντεο, δεν το είχα ξαναδεί.. και ομολογώ πως σπάνια συγκινούμαι και κλαίω σα μικρό παιδί.
    Σε ευχαριστώ για την ανάρτησή σου! Θα τη θυμάμαι κάθε μέρα! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ω πεταλούδα μου, πόσο ωραία το διατυπώνεις. Σε ζηλεύω.
    Είδα το βίντεο πριν λίγες μέρες και προχθές τόσο στενοχωρήθηκα γέμισα με οργή, σαν να μην είχα πάρει δύναμη από την υπέροχη ιστορία με την καλοσύνη. Η καλοσύνη θέλει υπομονή, αυτοσυγκράτηση και δύναμη ψυχής. Δύσκολο πράγμα, αλλά αξίζει.
    Καλό ξημέρωμα να έχουμε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Βρήκα αυτό το ενδιαφέρον κι ανθρώπινο ιστολόγιό σου μέσα απ΄ την κοινή μας φίλη Kate.
    Η δημοσίευσή σου πραγματικά συγκλονιστική.Σταματώ πλέον τα λόγια καλοσύνης και τα ευχολόγια συμμετέχοντας στη βοήθεια της Μαρίας-Νεφέλης Δημητρίου(που διάβασα το ιστορικό της) ξεκινώντας από κει τη δική μου επανάσταση!Κι αν ακόμα χάσω δε θα νιώθω κανένα κρίμα στο λαιμό μου... πιο πολύ θα ΄χω ξαλαφρώσει!
    Μου επιτρέπεις φυσικά να επικολλήσω αυτήν τη βοήθεια και στο δικό μου!
    Στέλνω την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτή η ανάρτηση θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος της και μόνο...! Στο πρακτικό κομμάτι, πως γίνεται καρδιά μου;; Θεωρητικά μου είναι εύκολο. Φιλιά γλυκά! Γράφε εσύ ομορφιές, όλο και κάτι θα μας μείνει!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η καλοσύνη είναι ένα από τα προτερήματα που απαιτεί αυστηρή οριοθέτηση... διαφορετικά συνοδεύεται από επιζήμια ανοχή.

    Αποτελεί αντικείμενο χρήσης έως και εκμετάλλευσης από επιτήδειους.

    Εξασθενεί την ικανότητα ΚΡΙΣΗΣ , ρεαλιστικής εκτίμησης της πραγματικότητας, και διάκρισης του σωστού από το λάθος.

    Αναμφιβόλως όμως, πεταλούδα μου, η καλοσύνη είναι βάλσαμο για την ψυχή του καλού ανθρώπου

    Να είσαι πάντα καλά .
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @kate's cakebox
    Καλημερα και καλη εβδομαδα.
    Αν κατι με χαροποιει ειναι που βλεπω πολλη ανθρωπια ακομα γυρω μου. Βλεπω και κακια βεβαια, αλλα οσο υπαρχουν μικρες κινησεις αγαπης, θα υπαρχει ελπιδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @φανη
    Με προσοχη! Δεν ειπα να μας δερνουν και να γυρναμε το αλλο μαγουλο.
    Απλα να δειξουμε στον εαυτο μας, στα παιδια μας, στους γυρω μας οτι υπαρχει κι αυτος ο δρομος, οτι αν θελουμε να ειμαστε ευτυχισμενοι, υπαρχει ΜΟΝΟ αυτος ο δρομος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @πετρος
    Παντα Πετρο μου εξαρταται ποιον εχεις απεναντι σου.
    Αλλιως θα φερθεις σε μια φαρμακερη οχια κι αλλιως σε ενα σκυλι που γαβγιζει και μουνταρει επειδη καποιος αλλος το εχει κλωτσησει, χτυπησει κλπ.
    Η καλοσυνη ειναι μια πηγη που αναβλυζει, δεν μπορεις να την σταματησεις, αλλα δεν χρειαζεται και να σε πνιξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @αντ' αυτου
    Εγω πιστευω πως γεννιομαστε και με τα δυο μεσα μας, μα μια φυσικη ροπη προς το καλο. Ειναι θεμα καλλιεργειας απο εκει και περα, βιωματων και εμπειριων.
    Καλησπερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @μαχαιρης
    Καπως ετσι το εννοω. Δεν ειμαστε Θεοι, ουτε κριτες. Απλα ανθρωποι, που ισως αν κανουμε ο,τι καλυτερο μπορουμε, αν μη τι αλλο, να ξαλαφρωσουμε την ψυχη μας φευγοντας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @παλομα
    Παλομιτα να τη θυμασαι! Κι εγω αυτο θα προσπαθησω να κανω. Φυσικα, δεν θα παψω να θυμωνω η να καταγγελλω οσα ασχημα βλεπω, απλα θα προσπαθησω να τη θυμαμαι και να μην αφηνω την οργη μου να θολωνει την κριση μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @marronblogger
    Αυτοσυγκρατηση και δυναμη ψυχης! Ακριβως αυτο. Δεν εχω ιδεα αν γινεται και πως, αλλα πιστευω αξιζει μια προσπαθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @νικος-μους
    Καλωσορισες!
    Φυσικα και να το αναδημοσιευσεις! Η πρωτη αληθινη επανασταση λοιπον, ας ξεκινησει απο μεσα μας. Απο μεσα μας πρεπει να ξεριζωθει ο φασισμος, απο τη ζωη μας, απο την καρδια μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @joan
    Γινεται! Πιστεψε με γινεται! Με μια μικρη καλη πραξη καθε μερα. Που θα προωθηθει στον επομενο. Ενα χαμογελο, λιγη ζεστασια, μπορουν να κανουν θαυματα!
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @λυγερη
    Αυτο ξεφευγει απο τα ορια της καλοσυνης και εμπιπτει στη μωρια. Αλλο να ξερεις οτι σε εκμεταλλευονται και να λες δεν πειραζει και αλλο να επενδυεις σε καποιον και μετα να γκρεμοτσακιζεσαι. Μα εγω δεν εννοουσα τιποτα απο τα δυο. Εννοουσα να κανουμε καθε μερα την καλοσυνη πραξη με οποιο τροπο, απλο η πιο δυσκολο μπορουμε...
    Τα φιλια μου και στις 3 σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πες με τρελή, αλλά πιστεύω πως οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μέσα τους μόνο καλοσύνη...σε όλη μου τη ζωή μόνο δυο πραγματικά κακούς γνώρισα (από αυτούς που κάνουν τα πάντα για να βλάψουν τους άλλους για να περνάνε αυτοί καλά), αλλά μιλάω για τους ανθρώπους με τους οποίους γνωρίστηκα καλά...
    Γιατί τον άγνωστο δεν μπορώ να τον κατατάξω εύκολα σε κατηγορία, εκτός αν φοράει μαύρη μπλούζα και κρατάει μαχαίρι...ε πιο ξεκάθαρο δε γίνεται!!
    Πάντως βλέπω γύρω μου κόσμο να βοηθάει και φυσικά δεν περίμενα από ένα βίντεο να μου πει πως πρέπει να βοηθάω κι εγώ...μου το πέρασαν οι γονείς μου αυτό..όλα ξεκινάνε από το σπίτι...!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @μαρια
    Μα ναι! ΟΛΑ ξεκινανε απο το σπιτι, απο τη διαπαιδαγωγηση, την καλλιεργεια, τα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ!
    Κι εγω πιστευω στη ροπη του ανθρωπου προς το καλο, αλλα για καποιο λογο η ανθρωποτητα ως συνολο δεν τα καταφερνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η καλοσύνη είναι όντως μια επανάσταση από μόνη της!
    Εγώ παρ΄ότι την έχω πατήσει Χριστίνα μου δεν θα αλλάξω! Γιατί αν περιμένω να προσφέρω με προϋποθέσεις και να ζυγίσω τον άλλον θα έχω χάσει πολύτιμο χρόνο!
    Φυσικά και δεν είμαι αγία! Φυσικά κι αν μου φερθούν αχάριστα θα πληγωθώ.... Αλλά πόσες φορές δεν ένιωσα πλούσια σε συναισθήματα μέσω της προσφοράς...

    Μόνο όταν το έχεις κάνει καταλαβαίνεις τι λέω....

    Φιλιά πολλά!
    καλή εβδομάδα χαρά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @airis
    Αυτο ακριβως εννοω! Φυσικα και θα πληγωθουμε, φυσικα και θα θεσουμε ορια! Αλλα ειναι η καθημερινοτητα της καλοσυνης που μπορει να αλλαξει τον κοσμο, η καλοσυνη μεσα μας, η ευγενεια, οχι αποσπασματικες κινησεις...
    Καλημερα και καλη εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλωσορισες στο κουκουλι μου.