Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

ΜΕΙΝΕ ΨΥΧΗ ΜΟΥ

Μείνε ψυχή μου.
Μείνε απόψε ασαλευτη.
Δεν έχω χώρο στη ζωή μου,
μην πεις ψέμματα.
Ο καιρός πέρασε.
Τα ζουμπουλια στη γλάστρα
ανθισανε.
Και μαραθηκαν κι άνθισαν πάλι.
Άλλαξαν οι εποχές,
κυλάνε τα χρόνια.
Κι είναι κι αυτά τα λόγια
που δεν μπορώ να πω.
Μείνε ψυχή μου.
Έχω τετράδια πολλά,
κάτι θα βρω να γράψω.
Μείνε ασαλευτη απόψε.
Αφουγγρασου .
Τα γόνατα μου μάτωσαν.
Τα χέρια μου ξεραθηκαν.
Τα χείλη μου διψασαν.
Μόνο στα μάτια μου μπορείς να δεις
εκείνο τον ήλιο.
Δύο λαμπεροί κατάμαυροι ήλιοι
τα μάτια μου.
Μαύρες πηχτες αχτίδες
τα βλέφαρα μου.
Μείνε ψυχή μου.
Μείνε απόψε ασαλευτη.
Αταλάντευτη περπατώ
στων οριζόντων την αρένα.
Κρατώ μονάχα δύο γαρδένιες
και μια χούφτα χωμα
απ' το μνήμα του πατέρα.
Άγρια τα χωματα
που τις  ζωές σκεπάσαν.
Μείνε ψυχή μου.
Ασαλευτη μείνε απόψε.
Διαταράσσεται η γαλήνη
των νεκρών.
Ονείρων, οχι ανθρώπων.
Ονείρων που κοιμήθηκαν
στην ακροθαλασσιά.
Τα πήρε το κύμα
και τα ξεβρασε στα πόδια μου.
Γλύφουν τις γάμπες μου
και τις γδέρνουν.
Μείνε ψυχή μου.
Απόψε μείνε ασαλευτη.
Το φεγγάρι μου ψιθυρίζει
ένα παλιό τραγούδι.
Γλυκειά φωνή, μελωδική φωνή.
Σπασμένη φωνή, ραγισμένη.
Των ερώτων ακούω το κάλεσμα.
Σειρήνες μάγισσες
κάπου ανάμεσα στ' αστέρια.
Βουλωσα με κερί τ' αυτιά μου
στην άμμο κάρφωσα τα πόδια μου.
Μα είναι η άμμος μαλακή
κι εγώ θέλω να τρέξω.
Μείνε ψυχή μου.
Μείνε απόψε ασαλευτη.
Θα ξαναγεννηθουμε.
Τα μαλλιά θα στολίσουμε
με κλωνάρια γιασεμί.
Θα φυσάει ο μπατης
και θα μοσχοβολάει ο τόπος.
Θα ξημερώνει, θα νυχτώνει
κι όλο θ' ανθίζει το γιασεμί.
Θα γίνει στεφάνι.
Θα γίνει φουστάνι αναρριχωμενο
να καλύψει τη γύμνια μας.
Μικρά λεπτά πράσινα φύλλα
θα μας ντύσουν.
Λευκά αστεροσχημα ανθάκια
τα δάχτυλα, τα νύχια,
το χαμόγελο μας.
Μείνε ψυχή μου.
Απόψε ασαλευτη μείνε.
Εγώ θα εξομολογούμαι
κι εσύ θα ακούς.
Όλα θα σου τα πω.
Κι αυτά που πάντα ήξερες
κι εκείνα τ' άλλα
τα χιλιοκρυμμενα.
Εκείνα που φύλαξα
μες στους καθρέπτες
κι έπειτα τους σκέπασα.
Για να μη σκονιζονται- είπα.
Για να μη σκονιζομαι- λέω.
Θα τους σπάσω τους καθρέφτες.
Τα γερασμένα είδωλα
θα ελευθερωσω.
Θα έρθει το χάραμα
κι εγώ δεν θα είμαι εγώ.
Θα είμαι πεταλούδα.
Θα ζήσω μια μέρα μοναχά
και μια αιωνιότητα.
Στα αλικα  χείλη του πόθου
θα αποκοιμηθώ.
Για αυτό σου λέω,
μεινε ψυχή μου.
Μείνε απόψε ασαλευτη.

40 σχόλια:

  1. μεινει αποψε ασαλευτη!
    και κολλησα εκει!
    ασαλευτη εγινα!

    συγχαρητηρια πεταλουδιτσα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με συγκλόνισες! Κι αυτοί οι καθρέφτες...πόσο γλαφυρά παρουσίασες τα ανείπωτα της ψυχής. Και ασάλευτη έμεινα να οσφραίνομαι το άρωμα του γιασεμιού και να θαυμάζω αυτό το φουστάνι το αναρριχώμενο...
    Υπέροχο Χριστίνα μου!
    Τα θερμά μου συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκινησες με το σχολιο σου! Μπηκες μεσα στο ποιημα και το εκανες δικο σου! Με τιμα!

      Διαγραφή
  3. Χριστίνα !!!!!
    καιρό είχαμε να πάρουμε στην αγκαλιά μας ποίημά σου !!!
    βρε καρδιά μου, γιατί να αργείς ; ήταν τόσο όμορφο, τόσο εκφραστικό !
    Λόγια, εικόνες αλλά το κυριότερο συναισθήματα.
    Πόση δύναμη βγάζεις από μέσα σου. Πόσο πάθος έκφρασης. Πόση αγάπη και συναίσθημα.
    Και τι όμορφα που τα στολίζεις, τα δένεις σε ένα λυρικό ποτάμι που μας αγκαλιάζει γεμάτο φόρτιση και συγκίνηση.
    Δεν έχω λόγια κορίτσι μου.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχο Χριστίνα μου
    Στίχοι που ρέουν αβίαστα και σε παρασύρουν σε εικόνες, καταστάσεις και συναισθήματα.
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσο πάει και γίνεται πιο ώριμη η γραφή σου. Αυτό το κομμάτι ειδικά, αποτελεί τον εσωτερικό μονόλογο που όλοι μας κάποια στιγμή κάνουμε, μα λίγοι μπορούν να τον αποτυπώσουν σε τόσο δυνατό στίχο.
    Συγχαρητήρια Χριστίνα μου! Καλές περιπλανήσεις στους εσωτερικούς διαδρόμους της ψυχής που τόσο όμορφα εκφράζονται απ' τη δουλειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γραφη ωριμαζει οσο ωριμαζει κι η ψυχη. Οχι παντα με ευκολο τροπο...
      Σε ευχαριστω Μαριω μου για ολα!

      Διαγραφή
  6. Χριστίνα μου υπέροχο...γεμάτο εικόνες δυνατές και πάνω απ όλα συναισθήματα ❣️
    Ευχαριστούμε πολύ πολύ 😊
    Καλό μεσημέρι εύχομαι
    🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χριστινα μου πόσο υπεροχοι και γεματοι συναισθημα ειναι αυτοι οι στιχοι σου!! μετουσιωσες την ψυχή σου μεσα στην ομορφια της γραφης σου.!!
    Των ερώτων ακούω το κάλεσμα.
    Σειρήνες μάγισσες
    κάπου ανάμεσα στ' αστέρια.
    Τι ομορφη εικονα!!!
    Θα ήθελα να σου πω ενα μεγαλο μπραβο για την συμμετοχη σου και στο συμποσειο ποιησης.. εστω και αργα γιατι δεν ειχα ιντερνετ σχεδον ενα μηνα .. τωρα επιστρεφω σιγα σιγα
    Να περνας ομορφα οτι και να κανεις ..φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλα μου γλυκεια ποσο ομορφα ενιωσες οσα ηθελα να εκφρασω!

      Διαγραφή
  8. Χριστίνα μου , λατρεύω την ποιητική σου γραφή!!!
    Υπέροχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χριστινάκι μου πραγματικά σαν εσωτερικός μονόλογος είναι το ποίημα σου , όπως λέει και η Μαρία !! Διαβάζοντας οι λέξεις σου φαίνονται γνώριμες !! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσωτερικος μονολογος ειναι. Απο αυτους τους ζορικους...

      Διαγραφή
  10. Χριστινάκι, μου έλειψε η γραφή σου! 😘 Μη μας ξεχνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν σας ξεχναω ματια μου, εδω ειμαι, παντα καπου εδω γυρω πεταω...

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο! Πολλά φιλιά και καλό σ/κ Χριστινάκι 🎈🎈

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπεροχο οπως παντα και ολα οσα γραφεις🌹🌹Καλο Σαββατοκυριακο φιιλη μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γλυκιά μου Χριστίνα,
    από τότε που παρακολουθώ τη γραφή σου, από την πρωτη σου ακόμα ποιητική συλλογή, έχεις αλλάξει πολύ.
    Η γραφή σου μεστώνει και βαθαίνει σε υφος και νοήματα.
    Οι στίχοι σου γίνονται πιο ερωτικοί, πιο συναισθηματικοί
    κι εσύ έχεις αποτινάξει αυτή τη συστολή που χαρακτήριζε την πρότερη γραφή σου και αναδύεσαι σαν άλλη Αφροδίτη μέσα από τ΄άλικα της ποίησης νερά.
    Φιλιά πολλά κορίτσι μου και όλα σου τα βήματα να οδηγούν σε λιαδερά και εμπνευσμένα μονοπάτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου!!! Τι μπορώ να πω για τα υπέροχα λόγια σου που με συγκινούν.. κι έχουν ακόμα μεγαλύτερη αξία από σένα προερχόμενα που κεντας με τη γραφή σου τα πιο πλουμιστα εργοχειρα!

      Διαγραφή
  14. Ασάλευτη γεύτηκα την ομορφιά του λόγου σου, Χριστίνα μου, που με μάγεψε, με συγκλόνισε, με συνεπήρε! Κι έτσι ασάλευτη άκουσα το φεγγάρι σου ψιθυρίζει ένα παλιό τραγούδι. Μίλησε στην ψυχή μου η γλυκειά φωνή, μελωδική φωνή κι ας ήταν σπασμένη φωνή, ραγισμένη.
    Σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα, πολύχρωμη εμπνευσμένη πεταλούδα μου!
    Πολλά φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου!
      Σου απαντώ χαμογελαστή και βουρκωμένα και βαθιά βαθιά συγκινημένη! Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  15. και εκείνα τ άλλα τα χιλιοκρυμμένα ..
    μου άρεσε τουτο
    Να σαι καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένα συγκλονιστικό, υπέροχο ποίημα, Χριστίνα μου. Ρούφηξα την κάθε του λέξη! Χίλια μπράβο, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλη εβδομαδα και με το καλο ο μηνας Μαρτης να ερθει 🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το δεύτερο ποίημα σου που διαβάζω, μετά το αφιέρωμα στην Ερωτική Υμνωδία.
    Γράφεις ωραία ποιήματα ! Έντυσες τις σκέψεις σου με μία έντεχνη καθημερινή γραφή, που φαντάζει ανεπιτίδευτη. Έχει ομορφιά, λυρισμό και πάθος το ποίημα σου.
    Μου άρεσε Χριστίνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλωσορισες στο κουκουλι μου.